Samen leren, van en met elkaar, deskundig en doelgericht  
 
Overheid en Non profit
  • Voor bestuurders en ambtenaren jeugdzorg, wijkpolitie, justitie in de buurt, buurtouders e.a.
    Training (maatwerk) gericht op integrale aanpak van maatschappelijke jeugdproblematiek. Doel is de regie-rol van de gemeente te versterken in de samenwerking met partners in de keten jeugdzorg-onderwijs-arbeidsmarkt. Met als resultaat het terugdringen van schoolverzuim, voortijdig schoolverlaten, overlast en criminaliteit.
  • Voor medewerkers sociaal/maatschappelijk hulpverlening
    Training ‘klantgericht werken, effectief omgaan met conflicten en versterken weerbaarheid’, tweedaagse training gericht op het beheersbaar houden en maken van de communicatie met gefrustreerde en agressieve cliënten.
  • Voor jeugd en jongerenwerkers
    Training ‘effectief communiceren met jeugdgroepen en leren omgaan met groepsagressie’, driedaagse training, enerzijds gericht op doelgerichte communicatie en anderzijds gericht op het inzicht krijgen in (onder andere) profilering, codes en hiërarchie van jeugdgroepen.

    Training ‘omgaan met allochtone jongeren’, tweedaagse training gericht op het doelgericht leren communiceren en meer inzicht krijgen in de rol die culturele verschillen spelen bij het gedrag van jeugd.

  • Voor stadstoezicht, buurtconciërges, controleurs bouw- en milieutoezicht
    Training, ‘effectief communiceren en confronteren bij toezicht en handhaving’, driedaagse training gericht op het beheersbaar houden van de communicatie tijdens het handhaven en naleven van regelgeving.
  • Voor badmeesters
    Training ‘Omgaan met grensoverschrijdend gedrag van (allochtone) jeugd’, tweedaagse training gericht op het handhaven van de zwembadregels door het adequaat aanspreken en confronteren van jeugdgroepen en het professioneel leren omgaan met weerstand en agressie.
  • Voor balie medewerkers en klantenservice
    Training ‘klantgericht werken, effectief omgaan met conflicten en versterken weerbaarheid’, tweedaagse training in het omgaan met lastige klanten, leiding nemen en grenzen stellen in gespreksvoering en de communicatie met lastige bezoekers en cliënten beheersbaar maken en houden.

    Training ‘omgaan met agressie en grensoverschrijdend gedrag’, tweedaagse training op het beheersbaar houden en maken van de communicatie met gefrustreerde en agressieve bezoekers of cliënten.

>> voor meer informatie over trainingen zie contact